۱۳۸۸ آبان ۱۸, دوشنبه

پارازیت های ماهواره

همزمان با فرارسیدن 13 آبان برشدت پارازیتهای ماهواره ای افزوده شد. پارازیتهایی که تعدادی از سرمنشاهای آن در تهران شناخته شده است. دانشگاه امام حسین، لویزان از نقاطی است که آنتنهای انتشار این پارازیتها به وضوح قابل رویت است.
احساس خطر از انتشار فرکانسهای پرقدرت پارازیتهای ماهواره ای هرروز بیش از پیش می شود اما مسوولان وزارت فناوری و ارتباطات از محل انتشار و چگونگی آن اعلام بی خبری می کنند!
صابر فيضي مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با رد اظهارات نمایندگان مجلس مبنی بر ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای از سوی شرکت مخابرات اين امر را اين گونه توجيح مي‌كند: ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای در حوزه مسئولیتی ما نیست چرا كه شرکت مخابرات تنها قادر به ارسال فرکانس‌های کمتر از 1800مگاهرتز است ولي فرکانس‌هایی که برای پارازیت‌های ماهواره‌ای ارسال می شود از قدرتی به مراتب بیشتر از فرکانس‌های شرکت مخابرات برخوردار است.
وی افزود: فرکانس‌ پارازیت‌های ماهواره‌ای دارای طول موجی بیش از یک گیگا هرتز هستند که ارسال آنها خارج از توان شركت مخابرات است و اينكه ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای بسیار هزینه بر است و بودجه محدود شرکت مخابرات اجازه ارسال این پارازیت‌ها را به ما نمی‌دهد.
سخنان فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در حالی است که باتوجه به اینکه هر 1000 مگاهرتز یک گیگاهرتز است بنابراین هم اکنون امواج منتشر شده توسط مخابرات 1.8 گیگاهرتز است که در نتیجه در اظهاراتش تضاد وجود دارد
نکته دیگری که در سخنان مدیرعامل مخابرات ایران مشخص است تایید هزینه بالای ارسال پارازیت های ماهواره ایست که بیش از 5ماه است که باشدت دنبال می شود.
اعلام هشدار در مورد خطرات ناشی از انتشار پارازیتهای ماهواره ای به گونه ایست که کارشناسان اولتیوماتوم وزیر بهداشت را مبنی بر دوری از حاملگی برای مبتلا نشدن به آنفلونزا در 2سال آینده را بی ارتباط با تاثیرات فرکانسهای پرقدرت ماهواره ای ندانستند و معتقدند که وزیر بهداشت غیرمستقمی خطرات ناشی از پارازیتها را تایید کرده است.
همچنین تعدادی از پزشکان شیوع غیرقابل انفلونزا (نه آنفلونزای خوکی) در میان اقشار مختلف جامعه را ناشی از پایین آمدن کارایی سیستم دفاعی بدن در نتیجه دریافت فرکانس های پرقدرت پارازیتهای ماهواره ای می دانند تا در کوچه و خیابان و محل کار به وضوح دیده شوند افرادی که دچار بیماری آنفلونزا شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر