۱۳۸۸ شهریور ۱۹, پنجشنبه

کابینه شهید رجایی و مخالفت با احمدی نژاد

مطلب زیر نوشته ای است از ابراهیم نبوی(داور) در مورد اینکه اعضای کابینه شهید رجایی و نزدیکان این شهید بزرگوار که از طرف دولت دهم ادامه راه وی فریاد زده می شود، چه نظری دارند؟!

کابینه رجایی: یک نوع کابینه. کابینه رئیس جمهور اسبق ایران محمد علی رجایی. نوعی کابینه که به خون وزرایش تشنه هستیم، ولی دائم اسمش را می بریم. محمد علی رجایی: " کسی که چون مرده، طرفدارش هستیم و اگر زنده بود زندانش می کردیم." نشانه ساده زیستی و صداقت. کابینه ای که قبل از تشکیل شدن تمام شد و چون تشکیل نشد، ما طرفدارش هستیم. این کابینه در حال حاضر جلسات خود را در زندان اوین یا دادگاه تشکیل می دهد. احمدی نژاد گفت: " مردم از این دولت ویژگیهای دولت شهیدرجایی را مطالبه می کنند."

تاریخچه کابینه یازده روزه
محمد علی رجایی روز دوم مرداد به عنوان رئیس جمهور بدون تقلب با 13 میلیون رای انتخاب شد. وی روز 22 مرداد کابینه اش را به مجلس معرفی کرد و روز 26 مرداد بدون اینکه به نمایندگان مجلس رشوه صد میلیون تومانی بدهد، رای اعتماد گرفت. کابینه رجایی کلا یک جلسه هیات دولت تشکیل داد و یازده روز بعد از تشکیل، در هفتم شهریور، با کشته شدن محمد علی رجایی، رئیس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست وزیر از بین رفت.

مقامات و کابینه رجایی
تنفیذ رهبر: مراسم تنفیذ رجایی توسط آیت الله خمینی رهبر انقلاب برگزار شد، در حال حاضر فرزندان، نوه ها، عروس ها، دامادها، و کلیه بقایای آیت الله خمینی تحت تعقیب اند.

قائم مقام رهبر: در آن دوران قائم مقام رهبر منتظری بود، که الآن بیست سال است خانه اش تحت محاصره پلیس است و حق حرف زدن ندارد.

نخست وزیر: محمد جواد باهنر نخست وزیر رجایی بود، او یازده روز پس از نخست وزیری کشته شد. پس از وی میرحسین موسوی نخست وزیر شد و به دلیل اختلافات موسوی و رئیس جمهور بعدی، خامنه ای، کلا پست نخست وزیری از قانون اساسی حذف شد.

رئیس قوه قضائیه: رئیس قوه قضائیه ای که مراسم تحلیف دولت رجایی را انجام داد موسوی اردبیلی بود. وی در حال حاضر منتقد و مخالف جدی احمدی نژاد است.

رئیس مجلس: رئیس مجلسی که به دولت رجایی رای داد، اکبر هاشمی رفسنجانی بود، وی در حال حاضر به دزدی و براندازی متهم است و کلیه فرزندان و خانواده اش تحت تعقیب اند.

مشاور رجایی: کیومرث صابری فومنی، گل آقا، مشاور فرهنگی رجایی بود. وی جزو اصلاح طلبان بود و در سالهای آخر عمرش زیر فشار طرفداران رهبری کنونی قرار داشت.

همسر رجایی: فائقه صدیقی، همسر رجایی از مخالفان جدی احمدی نژاد بود، و دولت احمدی نژاد او را تهدید به دستگیری کرد.

اعضای کابینه 11 روزه رجایی
کابینه رجایی 22 وزیر داشت، از این تعداد، چهار نفر زندانی یا تحت تعقیب دولت کنونی اند، 10 نفر آنان اصلاح طلبان و کارگزاران مخالف دولت کنونی و متهم به براندازی اند، چهار نفر بکلی از سیاست کناره گرفتند و هیچ خبری از آنها در حوزه سیاسی منتشر نمی شود، سه نفرشان نیروهای راست میانه و منتقد دولت احمدی نژاد هستند. تنها یکی از آن 22 وزیر مخالف احمدی نژاد شناخته نشده است، و او موسی نامجو است که تنها نظامی کابینه بود که به شهادت رسید. حتی یک عضو کابینه رجایی طرفدار دولت احمدی نژاد نیست. اعضای کابینه و تعداد رای شان در رای اعتماد مجلس بشرح زیر است:


میرحسین موسوی( وزیر خارجه) 154 رای، تحت تعقیب

بهزاد نبوی( وزیر مشاور در امور اجرایی) 145 رای، زندانی

مهدوی کنی( وزیر کشور) 133 رای، مخالف احمدی نژاد

حسین نمازی( وزیر اقتصاد و امور دارایی) 148 رای، وزیر خاتمی، مخالف احمدی نژاد

محمد شهاب گنابادی( وزیر مسکن و شهرسازی) 137 رای، مخالف احمدی نژاد

سید محمد اصغری( وزیر دادگستری) 132 رای، وزیر کابینه خاتمی، مشاور کروبی

هادی منافی( وزیر بهداری) 135 رای، برکنار از سیاست

مرتضی نبوی( وزیر پست و تلگراف و تلفن) 157 رای، راست میانه منتقد احمدی نژاد

محمد سلامتی( وزیر کشاورزی) 125 رای، مجاهدین انقلاب، متهم به همکاری با دشمن

میرمحمدصادقی( وزیر کار) 120 رای، مخالف احمدی نژاد

سرهنگ موسی نامجو( وزیر دفاع) 163 رای، تنها نظامی کابینه، شهید شد

بانکی( وزیر برنامه و بودجه) 156 رای، مخالف احمدی نژاد

دکتر محمود روحانی( وزیر بهزیستی) 156 رای، کناره گیری از سیاست

معادیخواه( وزیر ارشاد اسلامی) 119 رای، مخالف احمدی نژاد

علی اکبر پرورش( وزیر آموزش و پرورش) 137 رای، حذف شده از سیاست

حسن غفوری فرد( وزیر نیرو) 142 رای، راست میانه مخالف احمدی نژاد

مصطفی هاشمی طبا( وزیر صنایع) 148 رای، اصلاح طلب

محمد علی نجفی( وزیر علوم و آموزش عالی) 133 رای، اصلاح طلب

تاجگردان( وزیر راه و ترابری) 70 رای، وزیر خاتمی، مخالف احمدی نژاد

موسویان( وزیر مشاور) 123 رای، اثری از وی نیست

عسگراولادی( وزیر بازرگانی) 154 رای، راست میانه، مخالف احمدی نژاد

غرضی( وزیر نفت) 155 رای، طرفدار کارگزاران، مخالف احمدی نژاد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر