۱۳۸۸ شهریور ۲۴, سه‌شنبه

حکم بازداشت کروبی صادر شده است

از شواهد پیداست که حکم قطعی بازداشت مهدی کروبی صادر شده است. همانطور که در این 3ماهه مشخص است بخش حاکمیت نظام برای انجام امور غیرمتعارف خود ابتدا به طرح موضوع در رسانه ها، سخنرانی ها و گردهم آیی خود می پردازند تا واکنش مردم و شخصیت ها را ارزیابی کنند. بعد از مشخص شدن دمای موضوع و وضعیت دیدگاهها تصمیم گیری می شود که آیا موضوع  اجرا شود یا خیر که اگر قرار بر اجرا باشد اکثرا توسط یکی از مقامات ارشد نظام اعلام می شود.
در مورد بازداشت مهدی کروبی نیز وضع به همین گونه است. از چندی پیش روزنامه های کیهان، وطن امروز، ایران و سایتهای رجانیوز، ایرنا، برنا موضوع اینکه «چرا سران اغتشاشات دستگیر نمی شوند» را در دستور تبلیغات رسانه های خود قر ار دادند و مدام با سیاستهای تبلیغی از طریق نوشتن گزارشات موضوعی و توصیفی، مصاحبه با شخصیتها و نظرسنجی ها در این راه گام برداشتند.
اما تایید خبر تهدید هاشمی رفسنجانی به استعفا در صورت بازداشت کروبی و همینطور خبر دیدار امروز عصر کروبی با علی لاریجانی در مجلس می توان با دقت بالایی حدس زد که موضوع بازداشت کروبی قطعی است و اینها صحیتهای اخر دو طرف ماجرا است که دنبال می شود.
البته خبری منتشر شده است مبنی براینکه خبر بازدداشت کروبی و تهدید هاشمی رفسنجانی به استعفا کذب محض است. البته من اینطور فکر نمی کنم. لااقل اینبار هم اتفاقات اخیر را طرح مسئله برای اجرا می دانم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر