۱۳۸۸ شهریور ۱۴, شنبه

محرمانه از پرونده مصطفی تاجزاده

متن زیر قسمتی از جوابهایی است که مصطفی تاجزاده در مدت بازداشت خود به بازجوهایش داده است. تاجزاده به قدری محکم بر روی عقیده خود ایستادگی کرده است که تاکنون تیم 5نفره بازجوهای وی به دلیل عدم موفقیت در ثبت اعترافات مورد نظر از وی تغییر کرده اند. همانطور که از متن زیر مشخص است تاجزاده در مواقعی هم در مقابل بازجوهای خود ایستاده است و بازجویی آنها به بگو مگو هم کشیده است.

مصطفی تاجزاده عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مشارکت در زندان به بازجوهای خود گفته است: دستگیری اصلاح طلبان نوعی تسویه حساب سیاسی است. باید کمیته حقیقت یاب توسط افراد معتمد شکل گیرد، تسویه حساب سیاسی را به بعد موکول کنید، بهزاد نبوی را زودتر آزاد کنید تا فضا آرام شود.
معاون سیاسی سابق وزارت کشور در پاسخ به سوال بازجویش در مورد نتایج انتخابات و حضور 85درصدی مردم که می توانست پشوانه عظیمی را برای نظام در عرصه داخلی و خارجی به ارمغان بیاورد اظهار داشت: من فکر می کنم آن سرمایه به قوت خودش باقی است و به خاطر حوادث چند روزه طلمه به آن وارد نشده است، منتها در زمینه تقلب در انتخابات سه دوره است که ما مشکل داریم وعلی رغم شکایت من و آقای خاتمی و دستور مقام معظم رهبری برای رسیدگی به این موضوع، قوه قضاییه با بی اعتنایی پرونده را بست.
وی با پافشاری در مورد عقیده اش مبنی بر وقوع تخلف در انتخابات اینطور ادامه می دهد که: در انتخابات اخیر هم همه اصلاح طلبان اعم از تندرو و غیره تصورشان این بود که اگر تقلب نشورد پیروز انتخابات هستند لذا چندبار این مساله را مطرح کردند ولی با بی اعتنایی مواجه شدند. چون بنظر ما خیلی از اینهایی که در هیاتهای اجرایی هستند متخلف بوده و حرف آنها برای ما حجت نیست.
تاجزاده راه برون رفت از بحران را فرصت دادن به جناح اصلاح طلب می داند و می گوید: با ترتیب دادن میزگردهای حساب شده با چهره های مورد قبول مردم توجه آنان را به صداوسیما به جای خیابانها جلب کنیم.
عضو جبهه مشارکت با بیان اینکه حوادث و رخدادهای اخیر انقلاب مخملی نیست و رنگین نبوده تصرح کرد: انقلاب مخملی 2پیش شرط دارد. یکی ضعف حکومت مرکزی و اینکه نتواند در برابر حرکت خیابانی رقیب دست به اقدام مقابل بزند. دوم سازمان یابی خوب احزاب اپوزیسیون که بتواند مثلا چند روز مردم را مورد نقطه خاصی با آرامش و کنترل شده در صحنه نگه دارند، که هردو شرط در ایران منتفی است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر